پیام تبریک مهندس کچویی شهردار به مناسبت عید سعید غدیر خم

در فرهنگ مسلمانان ، هیجدهم ذیحجه روز عید سعید غدیر خم ، از سوی رسول گرامی اسلام ، برترین عید امت لقب گرفته است و حضرت فاطمه علیهاسلام نیز در حدیثی ، غدیر خم را اتمام حجت خداوند با مسلمانان برشمرده است تا مردم در برگزیدن جانشین رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم به انحراف نیفتند.

 

رسول خدا صلی الله علیه و آله در سال دهم هجرت به حج رفت و احکام آن را به مردم آموزش داد و به هنگام بازگشت از مکه ، در استراحتگاه جُحفه در غدیر خم ، به امر خدا مردم را گرد هم آورد و در آن مجمع سترگ ، امام علی علیه السلام را به جانشینی خود به آنان شناساند و فرمود « من کنت مولاه فعلی مولاه » : هر کس من مولای اویم ، علی مولای اوست .

جانشینی علی علیه السلام نه در تنها در غدیر بلکه سال ها پیش از دهم هجرت نیز در مکه و در جمع خاندان هاشم انجام گرفته بود و به همین جهت است که غدیر تنها به عنوان یک رویداد تاریخی تلقی نمی شود و غدیر تنها نام یک سرزمین نیست  ؛ یک تفکر است ،نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حضرت محمد(ص) در ولایت حضرت علی(ع) حکایت می کند .

غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است ، چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد ، کوثری است که فنا نمی پذیرد ، افقی است بی کرانه و خورشیدی است عالمتاب ؛ روز ولایت است و امامت ، روز حقانیت و اخوت و نعمت و شکر گزاری است ، روز عهد و پیمان و تجدید میثاق و ولایت پذیری است و روز اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی .

اینجانب با تبریک به مناسبت این عید فرخنده به همه مسلمانان و همشهریان عزیز ، امیدوارم همگان با بهره گیری از آرمان های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و برنامه های دولت محترم تدبیر سربلند و سرافراز باشند .

۲_eid_ghadir1

نظر شما !!