در مانور بزرگ زلزله در رودهن صورت گرفت

آمادگی دانش‌آموزان برای واکنش‌های سریع برابر زلزله در رودهن

مانور بزرگ زلزله به منظور آموزش و آمادگی دانش‌آموزان برای واکنش‌های سریع برابر زلزله درشهر رودهن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری رودهن:مانور بزرگ امداد و نجات در مدارس با حضور دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی به صورت پایلوت در رودهن برگزار شد.

در این خصوص با هماهنگی مسؤولان آموزش و پرورش رودهن و همچنین جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی مانور امداد و نجات «زلزله در مدارس» در مدرسه شهید چمران رودهن انجام شد.

شهردار رودهن در حاشیه این مراسم اظهار کرد: مانور بزرگ زلزله در مدارس به منظور آموزش دانش‌آموزان و فرهنگیان برای رشد و ارتقای سطح آموزش و همچنین خودامدادی دانش‌آموزان هر ساله در سراسر کشور برگزار می‌شود که به تبعیت از کشور در شهر رودهن نیز برگزار شد.

مهدی کچویی گفت: امسال این مانور به دلیل عزاداری مراسم پایانی ماه صفر و همچنین تعطیلی در مدارس به ۱۵ آذرماه موکول شد و مدیریت بحران شهرستان دماوند امسال طی نشستی این مانور را به صورت متمرکز به بخش رودهن واگذار کرد.

وی افزود: پس از جلسات متعدد با حضور دستگاه‌های امدادی و خدماتی قرار شد که مانور زلزله در مدرسه پسرانه شهید چمران برگزار شود و تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی از جمله جمعیت هلال‌احمر، شهرداری، اورژانس، آتش‌نشانی، ادارات آب، برق و گاز، بسیج دانش‌آموزی، نیروهای انتظامی و نظامی، پلیس راهور و آموزش و پرورش دست به دست هم دادند تا مانور بزرگ امداد و نجات که به عنوان مانور زلزله در مدارس هست را در مدرسه شهید چمران رودهن برگزار کنند.

شهردار رودهن تصریح کرد: با تصمیم مدیریت بحران شهرستان دماوند تمامی ارگان‌ها موظف شدند که همکاری لازم را برای برگزاری این مانور انجام دهند.

کچویی بیان کرد: هدف از برگزاری این مانور، آموزش دانش‌آموزان و فرهنگیان در جهت اطلاع و آشنایی با اقدامات اولیه است که در زمان وقوع حادثه بتوانند تا رسیدن نیروهای امدادی، اقدامات اولیه را انجام دهند و بتوانند در زمان اولیه حادثه به مصدومانی که در دسترس هستند، امداد‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها در این مانور نقشی اساسی و پر اهمیت را ایفا کردند، افزود: جمعیت هلال‌احمر با همکاری آموزش و پرورش رودهن مربیان خود را به مدرسه شهید چمران اعزام کرد تا امروز در روز اجرای مانور اصلی‌ترین اقدامات مانور همچون ارزیابی حادثه، جستجو و نجات، حمل مصدومان فرضی، اسکان اضطراری و … را انجام دهند.

dsc_7879

dsc_7884

dsc_7898

photo_2016-12-06_13-20-10

photo_2016-12-06_13-20-30

نظر شما !!