به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی برگزار شد

همایش بزرگ یاوران انقلاب در رودهن

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری رودهن :به مناسبت گرامیداشت حماسه ۹ دی همایش بزرگ یاوران انقلاب  با حضور مسولین و اقشار مختلف مردم و با سخنرانی علی اکبر رائفی پور محقق و پژوهشگر کشورمان در سالن آمفی تاتر دانشگاه آزاد رودهن برگزار شد.

علی‌اکبر رائفی‌پور، محقق و پژوهشگر کشور در این همایش که به مناسبت حماسه ۹ دی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی تاریخ را بررسی می‌کنیم و قصه‌های خداوند در قرآن آورده شده است که مانند کتاب‌های قصه نیست و هر کلمه قرآن مقدس است و حکایت‌هایی در آن آمده است.

وی ادامه داد: در قرآن به انقلاب‌های زیادی اشاره‌شده که با شکست مواجه شده است؛ یکی از این اتقلاب ها مربوط به حضرت موسی (ع) است.

رائفی‌پور گفت: حضرت موسی (ع) با یک چوب خالی در برابر فرعون قیام می‌کند و وقتی قرآن که یک‌ششم آیات قرآن در خصوص حضرت موسی (ع) و قوم بنی‌اسرائیل است، به نتیجه می‌رسیم اگر خداوند کاری را بخواهد قطعاً انجام خواهد شد و فرعون باآن‌همه ثروت تنها با یک چوب خشک و به اذن پروردگار به ذلت و خواری می‌رسد.

این پژوهشگر به شکست خوردن انقلاب حضرت موسی (ع) اشاره و ادامه داد: انقلاب حضرت موسی (ع) دو بحث فساد اقتصادی و فساد فرهنگی و اجتماعی از بین می‌برد اما جالب این دو نکته این بود که خود حضرت موسی (ع) در این فسادها هیچ دخالتی نداشت و اطرافیان در قوم حضرت موسی (ع) باعث شدند انقلاب حضرت موسی (ع) شکست بخورد.

وی بیان کرد: افرادی هستند که سراغ اموال مردم می‌روند و به خیال خود پول مردم را خوردیم و یک آب هم روش و می‌روند اموال را به املاک تبدیل می‌کنند، تنها فکر می‌کنند زرنگ هستند اما بدانند قارون زمان حضرت موسی (ع) باآن‌همه سرمایه‌ای که از کنار خود حضرت موسی (ع) به دست آورد به اذن پروردگار در کاخ ویران‌شده خود محبوس شد؛ پس زمین‌خوارها، افرادی که پول بیت‌المال را برمی‌دارند و خرج مصارف شخصی می‌کنند، بدانند دنیای دیگری هم وجود دارد.

رائفی‌پور اضافه کرد: زمانی جنگ می‌خواستند بین سه نفر فرمانده سپاه انتخاب کنند، اما جالب بود هر یک از این سه تن گفتند جنگ از کشور و اسلام و ناموس واجب‌تر است؛ در اسلام واقعی باید به دنبال مسؤول دوندگی کرد و مسؤول شدن در نظام اسلامی شجاعت می‌خواهد.

*مسئولان در عمل با مفاسد اقتصادی مبارزه کنند

این محقق اظهار کرد: مفاسد اقتصادی در زمان پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) هم مشکل‌آفرین شد و پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، این فساد بیشتر شد زیرابین مسلمانان اختلاف ایجاد شد در برابر امیر المومنین (ع) ایستادند، اما حضرت علی (ع) همه را جمع کردند و فرمودند من با برادر سیاه خود هیچ فرقی نداریم و همه ساکت شدند.

وی افزود: این روند و مفاسد اقتصادی همچنان ادامه داشت و در سال ۶۱ هجری قمری در حادثه عاشورا رخ داد و در احادیث ائمه اطهار (ع) آمده است که نباید حق‌الناس به گردن آدم باشد اما برخی‌ها انگار عادت کردند و دوست دارند سهم بیت‌المال را برای خود بردارند.

رائفی‌پور خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب می‌فرماید ما را با ائمه اطهار (ع) مقایسه نکنید و ما خاک‌پای قنبر امیر المومنین (ع) هم نیستیم.

این پژوهشگر تصریح کرد: باید تاریخ را درست بخوانیم و با دلیل هر کاری را انجام دهند و با حرف برخی‌ها نباید تصمیم گرفت و باید خوب مطالعه شود.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند تمام اموالی که به رانت برده‌اید را به خزانه بیت‌المال برگردانید و گناه حق‌الناس هیچ‌گاه بخشیده نمی‌شود.

رائفی‌پور بیان کرد: زمانی که فرمان هشت ماده مقابله با مفاسد اقتصادی که بالای ده سال از آن می‌گذرد و سمینارهای مختلف برگزار می‌شود، جدی گرفته نشد.

این محقق ادامه داد: مقام معظم رهبری پیام دادند این سمینارها را جمع کنید و در عمل با مفاسد اقتصادی مبارزه کنید و آرزومندیم پیام رهبر انقلاب توسط مسؤولان اجرایی شود و در عمل واقعی با مفاسد اقتصادی مبارزه شود.

وی گفت: معاون قوه قضایی در یک مکانی گفته بود، مسؤولانی که باید در مبارزه با قاچاق و فساد اقتصاد فعالیت کنند، خود و بچه‌هایشان در قاچاق دست دارند.

رائفی‌پور ادامه داد: اینجا یک سؤال پیش می‌آمد که چرا خود قوه قضایی ورود پیدا نمی‌کند و با فساد اقتصادی مبارزه نمی‌کند. این پژوهشگر بیان کرد: محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفته بود، مجلس عزل با فساد به‌خصوص اقتصادی ندارد؛ حال باید دید خود پس چه کسی به فکر مردم باشد.

وی افزود: جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در یک نشستی گفت، شاخص اقتصادی ما خوب است و این اعتراض‌هایی که صورت گرفته است کار رقبای سیاسی ما است و مربوط به اقتصاد نیست.

رائفی‌پور اضافه کرد: قوه‌ها مجریه، مقننه و قضایی هیچ‌کدام این مشکلات به‌خصوص مفاسد اقتصادی را قبول ندارند و جالب اینجا است مقصر را یک نفر دیگر معرفی می‌کنند.

این پژوهشگر به سخنرانی خود قبل از انتخابات اشاره کرد و گفت: در آن سخنرانی گفتم اوضاع اقتصادی کشور مانند نارنجک ضامن کشیده است که در حال حاضر در دست دکتر روحانی است و هر فرد دیگری می‌آمد این نارنجک منفجر می‌شد.

وی ادامه داد: در زمان ریاست جمهوری خاتمی مجوز بانک‌ها خصوصی صادر شد و این بانک‌ها ویژگی داشت که از سود بیشتر بهره می‌بردند و باعث شد بانک‌های دولتی خالی از سرمایه شدند و بین بانک‌ها رقابت شد و بانک‌های دولتی رو به‌خصوصی سازی رفت. *مسئولان باید به فکر رفاه مردم باشند

رائفی‌پور اظهار کرد: یکی دیگر از مسؤولان به مردم توصیه کرده است مردم سرمایه خود را به بانک‌های معتبر واگذار کنند؛ حال سؤال اینجاست که کدام بانک معتبر است و کدام بانک معتبر نیست؟

وی ادامه داد: مسؤولان باید به فکر رفاه مردم باشند و چرا درهای بانک‌های غیرمعتبری که از رسانه اعلام هم می‌شود، بسته نمی‌شود و همچنان این مؤسسه‌ها و بانک‌ها به کار خود ادامه می‌دهند.

این محقق بیان کرد: مطالبه‌ خوبی در حال شکل گرفتن است؛ اما باید این مطالبه منطقی و عقلانی ادامه پیدا کند. عده‌ای دوست دارند این مطالبه که فراجناحی است و از تمام قوه‌ها طلب می‌کنند، سیاسی شود و برخی‌ها بابی‌فکری به این افراد کمک می‌کنند. وی افزود: ما دقیقاً اسلام و قرآن را می‌خواهیم اما وقتی شعارهای غیر از اسلامی و غیر از قرآنی داده می‌شود، مسؤولان باید در مقابل این حرکت‌ها و اعتراض‌ها مقابله کنند.

رائفی‌پور اظهار داشت: اجازه ندهیم از این مطالبه‌ها سوءاستفاده شود و مردم ما با عقلانیت کامل مطالبه‌های خود را بیان کنند و اجازه ندهیم که برخی‌ها از این حرکت‌ها سو استفاده شود.

این محقق در خصوص تخصیص بودجه تصریح کرد: در حال حاضر تخم‌مرغ گران شده و هنوز از گرانی این غذای ساده خارج نشدیم، اخبار مربوط به گرانی بنزین پخش می‌شود و بعد می‌گویند مردم نگران نباشید و اوضاع اقتصادی کشور خوب است. رائفی‌پور اضافه کرد: یارانه ۳۰ میلیون نفر هم در حال حذف شدن است و عملکرد برخی نهادها بسیار ضعیف بود و اجازه رسانه‌ای شدن هم نداند

*معترض را از فتنه‌گر تفکیک کنیم

این محقق خاطرنشان کرد: قوه قضایی روند عدم برخوردها را شکست و افرادی مانند معاون رئیس‌جمهوری سابق، پسر مرحوم رفسنجانی را به زندان انداختند اما متأسفانه به‌خوبی رسانه‌ای نشد.

وی ادامه داد: فتنه کور است و وقتی نظم به هم بریزد و وقتی جامعه بی‌نظمی را ببیند این مشکلات نه‌تنها کم بلکه زیاد می‌شود. رائفی‌پور گفت: چرا از بی‌نظمی‌های آن زمان روبروی برخی بانک‌ها جلوگیری نشد و چرا نمایندگان مجلس به داد مردم نرسیدند و کمک نکردند که امروز شاهد این اتفاق‌های ناگوار باشیم.

این پژوهشگر بیان کرد: تمام مشکلات یک‌طرف و این زلزله که تمام کشور را فراگرفته است و مشکلات خاص خود را داشت به یک‌طرف که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: وقتی این رخ دادها در کنار هم باشد مطمئن باشید با این وعده‌های پوچ این مشکلات برطرف نخواهد شد و مردم کشور نگران هستند و آمدند که جلوی گرانی بایستند.

رائفی‌پور تصریح کرد: معترض را از فتنه‌گر باید تفکیک کنیم و هر فردی به این وضعیت اعتراض دارد حق دارد و بنده هم حمایت کامل می‌کنم و در چهار سال با این‌که ممنوع سخنرانی در برخی از نهادها شدم، اعتراض‌های خود را مطرح کردم.

این محقق اضافه کرد: اما هرگز اجازه نخواهیم داد تعداد محدودی شعارهای مسخره بدهند و برای ایران اسلام و قرآن را زیر پا بگذارند.

وی گفت: در این وضعیت چند موتورسوار هم حسینیه درکه را به آتش کشیدند و حرمت‌ها را شکستند و ولیعهد عربستان هم ادعا کرد مشاهده کردید ایران را به جنگ‌های داخلی می‌کشیم.

رائفی‌پور ادامه داد: دشمن پشت سر اعتراض‌ها نیست و به دنبال شعار ساختار شکننده است و نیروهای امنیتی مجبور به دخالت می‌شود که مقابله معترضان با مفاسدان می‌شود مقابله معترضان با انقلاب که دشمنان می‌خواهند و مردم باید هوشیار باشند.

*با برجام خلع سلاح مالی شدیم

این پژوهشگر افزود: زمانی صدام به ایران حمله کرد که دچار اختلاف‌های داخلی شده بودیم و شهرها به‌هم‌ریخته بود و تمرکز سیستم امنیتی را به هم زدند و در اوج مذاکرات الجزایر با آمریکا این اتفاق رخ داد و در همان زمان آمریکاها مانند برجام به ما خیانت کردند.

رائفی‌پور خاطرنشان کرد: پنج‌ساله از زمان برجام گذشته است و هنوز رخدادی نشده است و این بار عربستان سعودی را مانند صدام حمایت می‌کنند تا هر جوری شده است به کشور ضربه بزنند.

وی ادامه داد: در پارس جنوبی ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه وجود دارد و دشمن درصدد ضربه زدن به ایران است که ما با برجام خلع صلاح مالی شدیم.

این پژوهشگر بیان کرد: با برجام دیگر نمی‌توانیم بمب‌های اتم داشته باشیم و کاملاً تسلیم مالی آمریکا شدیم؛ درحالی‌که هزینه‌های مالی‌اتم پاکستان را عربستان تأمین می‌کند و کارشناسان آمریکا می‌گویند در سال جاری یعنی ۲۰۱۸، عربستان به بمب اتم می‌رسد.

وی اضافه کرد: عربستان آن‌قدر ازلحاظ مالی پاکستان را حمایت کرده است که فرمانده جنگ پاکستان ادعا کرده اگر ایران با عربستان وارد جنگ شود، ما ایران از صفحه روزگار محو خواهیم کرد.

*با شلوغی‌های بی‌فکر به دشمنان کمک می‌کنیم

رائفی‌پور گفت: در برجام همه کارها را تعطیل کردیم و فضا را برای دشمنان به‌خوبی فراهم کردیم و با این شلوغی‌های بی‌فکر تنها به دشمنان کشور کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما به فساد اقتصادی معترض هستیم اما این حرف‌های نامربوط را هیچ‌وقت نمی‌پذیریم و از مسؤولان خواستار هستیم به بدترین و عدالت با مفسادان برخورد کنند و اطلاع‌رسانی کنند.

این محقق اظهار داشت: ایران هجدهمین اقتصاد دنیاست و سرمایه در ایران زیاد است و برعکس رویکرد مردم، سرمایه نفتی در کشور زیاد نیست و دارای سرمایه‌های دیگر مانند مالیات و … است.

رائفی پور اضافه کرد: باید در بودجه سال آینده دقت شود و بافکری کامل به وجه سال آینده به تصویب برسد که مردم در آن ضرر نکنند و فقط کافی است مسؤولان ما سرمایه رابین مردم به چرخش درآورند.

وی در خصوص ورود برخی کالاها به کشور گفت: باید جلوی ورود برخی کالا مانند آب‌معدنی از فرانسه که به مبلغ ۴۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد و یا ورود شتر یا مربا و … را گرفت.

*مطالبه اصلی مردم فراموش می‌شود

این پژوهشگر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان به فکر خود هستند و حتی مقام معظم رهبری در مشهد مقدس اعتراض کردند، وقتی یک کالا در داخل کشور هست چرا از خارج وارد کنیم و این حرام است.

رائفی‌پور بیان کرد: عمداً داریم فضاهای اعتراض‌ها را امنیتی می‌کنیم که مطالبه اصلی مردم روی زمین باشد و فراموش خواهد شد. وی ادامه داد: مردم هوشیار هستند و باید هوشیارتر باشند و اگر به‌جا هم باشد و باوجود بیش از ۲۳۰ هزار شهید در این کشور، مقابل دشمنان خواهیم ایستاد.

رائفی‌پور گفت: برنامه‌ریزی منافق‌ها و تکفیری‌ها این بود که مانند سوریه در دل این اعتراض‌ها ورود کنند و برای همین است که می‌گوییم مردم هوشیار باشند؛ نمی‌شود الکی کسی را دستگیر و یا اعدام کرد و باید با هوشیاری کارکرد.

*ایران بعد از ۲۵۰۰ سال مجدد به مدیترانه رسید

این پژوهشگر اضافه کرد: نزدیک به ۴۰ سال است که از انقلاب می‌گذرد و مشکلات زیادی ازجمله جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر رسانه‌ها انتشار می‌دهند که ایران بعد از ۲ هزار و ۵۰۰ سال به مدیترانه رسیده است و مطمئن باشید دشمنان نگران هستند اما مسؤولان و مردم باید هوشیارتر شوند.

همچنین در پایان این مراسم از فعالان سیاسی و انقلابی شهر رودهن در طول سال‌های ۴۲ تا ۵۷ تقدیر به عمل آمد.

نظر شما !!