برگزاری جلسه شورای زکات

برگزاري جلسه شوراي زكات بخش رودهن با حضور حسيني امام جمعه بخش رودهن، ذوالفقاری بخشدار، حسيني نائب رئيس شوراي اسلامي شهر ،حنيفي شهردار و ديگر مسئولين در محل دفتر امام جمعه بخش رودهن برگزار گرديد.

امام جمعه رودهن در این جلسه گفت: پرداخت زکات به مانند جهاد در راه خدا است و کسانی که زکات مال و اموال خود را پرداخت می کنند، باعث رضایت خالق و خشنودی مخلوق می شوند و برای آنها پاداشی بسیار بزرگ است.

امام جمعه با بیان اینکه اعتمادسازی یکی از راهکارهای افزایش پرداخت زکات است و اظهار کرد: اگر اعتماد لازم درباره نحوه هزینه‌کرد زکات در مردم ایجاد شود، ضمن ایجاد آرامش، پرداخت زکات افزایش خواهد یافت.

پرداخت زکات و هزینه‌کرد درست آن را موجب تحقق عدالت اجتماعی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه دین اسلام، دینی عدالت‌محور است، تاکیدهای فراوانی در قرآن کریم و روایات اسلامی درباره اهمیت پرداخت زکات شده است.

وی در این جلسه با اشاره به اهمیت جمع‌آوری زکات گفت: زکات از شئون حاکم اسلامی و ولی‌فقیه است که اگر در جامعه فرهنگ‌سازی صورت گیرد و پرداخت زکات در باور مردم نهادینه شود در حوزه رفع محرومیت بسیار تأثیرگذار می‌شود.

امام جمعه در ادامه نماز و زکات را عدل همدیگر دانست و افزود: این موضوع باید در بین مردم نهادینه شود که پرداخت زکات خرج مال نیست، بلکه جمع مال است و زکات موجب برکت در مال، سلامتی جسم، اولاد صالح و خوشبختی قلب می‌شود و همه باید نقش خود را در این زمینه به‌درستی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در هزینه کرد زکات حق دخل و تصرف نداریم، یادآور شد: در توزیع زکات براساس مسائل شرعی باید عمل کنیم و نباید آمار زکات را بالا و پایین کرده و هزینه کرد آن را تغییر داد.

نظر شما !!