برای اولین بار در شرق استان تهران شناسنامه فنی ساختمان صادر می شود

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری رودهن : مهندس کچویی از صدور شناسنامه فنی ساختمان برای اولین بار در شرق استان تهران برای بررسی پروژه انبوه سازی تعاونی اسکان پایدار خبر داد و عنوان نمود :
قانون پیش فروش به منظور جلوگیری از فرصت طلبی افراد سود جو و در راستای کاهش پرونده های قضایی در سال تصویب۱۳۸۹ و آیین نامه اجرایی آن در خرداد ماه سال ۹۳ تدوین و ابلاغ شد .
شهردار رودهن اظهارکرد : براساس ماده ۲۲ قانون پیش فروش ساختمان ، شهرداریها مکلفند هنگام صدور پروانه ساختمانی برای هر واحد ساختمانی نیز شناسنامه فنی با ذکر مشخصات کامل و سایر حقوق با شماره مسلسل صادر و به متقاضی تحویل دهند که بر این اساس دیگر امکان صدور بیش از یک سند پیش فروش برای یک واحد ساختمانی وجود نخواهد داشت .
مهندس کچویی ادامه داد : شناسنامه فنی و ملکی ساختمان سندی است مشتمل بر سیستم پایداری سازه ، تاسیسات برقی و مکانیکی و مشخصات معماری مستحدثات ساختمانی بوده و اطلاعات آن توسط مهندسان طراح و ناظر تکمیل و صادر می شود .
وی در پایان اظهار داشت : امیدواریم با اجرایی شدن این قانون در شهر رودهن دیگر شاهد مشکلاتی در زمینه پیش خرید ساختمان نباشیم .

نظر شما !!